Våren är här

I tisdags kunde årets första styrelsemöte genomföras, utomhus i ett aprilväder som bjöd på både sol och regn. Nu är våren i alla fall här och med den förhoppningen om ett bättre år då fler aktiviteter kan genomföras. Beslut om vilka (om några) aktiviteter som kan genomföras har skjutits upp i väntan på lättnader i corona-restriktionerna. Mer info kommer senare.

Preliminärt datum för årsmötet är satt till den 22 augusti, utskick med dagordning för årsmötet och verksamhetsberättelse kommer att göras till medlemmar under maj månad. Det är möjligt att bli medlem vid årsmötet, så alla är välkomna att delta.

Caféet kommer att ha öppet i sommar som tidigare år, exakt datum kommer att meddelas senare.

Det är möjligt att boka tider för guidning i hembygdsgårdarna i Pataholm för mindre grupper. Vi har bland annat gjort i ordning Clara Hullgrens sovrum utifrån ett fotografi taget av Oscar Hullgren som visar hur hennes sovrum såg ut.