Guidningar av Pataholm

Under sommaren anordnar Ålems Hembygdsförening guidningar av den levande sekelskiftesmiljön Pataholm. Dessa finns tillgängliga lördagar och söndagar kl. 14:00 & 15:30 .

Vid större sällskap är ni även välkomna att boka guidningar under övriga årstider. Kontakta då Eva Gustafsson  (070-249 00 91) eller Mona Håkansson  (0499-224 55).

2020 augusti

sön 6
  • Inga evenemang

Digitala Rundvandningar

Ålems Hembygdsförening erbjuder digitala rundvandringar med hjälp av din telefon och en enkel App. Genom detta kan ni uppleva underbara rundvandringar mellan gamla torp och historiska platser. Genom Appen får ni vägbeskrivning till nästa plats där ni får information och beskrivning av platsen. Följ vår instruktion nedan för att komma igång med din rundvandring!

Ladda hem Tidsmaskinen

Sök efter ”Tidsmaskinen” på App Store eller Google Play Store. Ni kan också klicka på länkarna nedan för att hitta rätt.

Hämta runda

När applikationen är nedladdad väljer ni alternativet: hämta runda. Här kan ni söka på följande alternativ för att välja en runda som ni önskar att gå.  Sök efter någon av följande rubriker: OBS! Använd bara små bokstäver!

torp

En runda som går från Strömsrum till Hedersrum. En runda med 10 olika stopp som passar att gå eller cykla.

torp_haraldsmala

Denna rundan utgår ifrån Rävemåla genom Bäckebo och avslutas i Haraldsmåla. Detta är en längre runda med 19 stopp. Rekommenderas att cyklas.

Följ appens direktioner

Efter vald runda kommer ni se en kompass som leder er till rundans första punkt där ni får presenterad information och beskrivning om platsen!