Sommarens evenemang

Sommarens program ser lite annorlunda ut i år än tidigare år. Istället för lillelördagar kommer vi i år i samarbete med Mönsterås Jazz- och kammarmusikförening att presentera ett musikaliskt lustspel som utspelar sig i brunnsmiljö. Det kommer att vara tre föreställningar den 9 juli, 14 juli och 15 juli kl 18.00. Biljettpriset är 100 kr och kan förbokas på yvonne.gunnebrant@protonmail.com eller 070-370 24 92. Det kommer att serveras hembakat fika före och efter föreställningen. Förbokar man biljett kan man få inträde och fika för 150 kr. Det går naturligtvis bra att köpa biljett och fika på plats också, men det kan ju vara bra att ha det klart i förväg. Hjärtligt välkomna!
Missa inte heller utställningen i Harbergska salongen om brunnsperioden i Pataholm och även andra brunnsorter i trakten.

Kulturdagen går av stapeln som vanligt den sista söndagen i juli med utställare som visar upp sitt hantverk. På scenen kommer det i år att vara två framträdanden, först uppträder Ingegerd Wessel och sedan Torsås Blåsorkester. Du har också möjlighet att få dina antikviteter värderade av Nicklas Lundström. Förutom det har vi även guidningar av gårdarna och servering av ostkaka och hembakat, och lotteri.
Vill du delta som säljare på Kulturdagen hör av dig till oss på info@alemshembygdsforening.se

Vi tar tacksamt emot saker till vårt lotteri, har du något du vill skänka kan du höra av dig på tel: 0702-819318 eller info@alemshembygdsforening.se. Vill du vara med och hjälpa till vid kulturdagen eller vid andra tillfällen är du också välkommen att höra av dig till oss.

Mer info om tider kommer vad gäller kulturdagen kommer på hemsidan och i ett senare nyhetsbrev.

Midsommarafton den 23/6 har Patabygdens samhällsförening sitt mycket uppskattade midsommarfirande. Det brukar vara välbesökt och många aktiviteter. Missa inte det.

Lördagen 8/7 blir det ”byaloppis” i trädgården i Pataholm med många loppisbord. Välkomna att fynda.

Önskar alla en trevlig midsommar och hoppas att vi ses på någon av våra aktiviteter!