Dela på facebook
Dela på email
Dela på print

Sommar i Pataholm

Nu är det högsommar med allt vad det innebär med sol och bad och caféet är i gång med många gäster.

Arbetet i arbetsgruppen som jobbat med sponsring har nu resulterat i 10 st sponsorer som vill vara med och stödja vårt arbete med att bevara våra betydelsefulla kulturanläggningar av vilka flera är kulturminnesmärkta. Detta är vi naturligtvis väldigt glada och tacksamma över. Vi har nu satt upp en skylt med namnen på våra sponsorer vid parkeringen utanför Hullgrensgården i Pataholm, och de finns även nämnda på vår hemsida.

Ommålningsarbetet av våra fastigheter fortsätter, i år är det kortsidan av Hullgrengården som behöver målas om. Där finns det nu arbetsställningar uppsatta som kan vara lite störande i den annars så fridsamma miljön i trädgården. Men tyvärr kan ju målningen av husen endast ske under sommarmånaderna.

Våra vanliga sommaraktiviteter har vi ju fått ställa in även i år, men den 10 juli kl 10.00-13.00 anordnar boende i Patabygden en loppmarknad i Hullgrensgårdens trädgård med omkring 20 loppisbord, då är alla varmt välkomna att fynda.
På söndagen den 11 juli är det Musik i Pataholm då arrangerar Mönsterås Jazz- & Kammarmusikförening Kalmarsund Summer Festival och Unga Musiker i Kalmar län. Klockan 14 & 16 Systrarna Guldlock och de magiska strängarna. Med Pernilla Ingvarsdotter, Cecilia Alrikson och Margareta Nilsson.
Klockan 18 Mozartsalong. Med Lucas Pellbäck, Thomas Björklund Svensson, Pernilla Ingvarsdotter, Cecilia Alrikson, Margareta Nilsson och Max Lundberg. Lucas Pellbäck som gästar oss i Pataholm kommer från Mozarteum.
Det är fri entré, varmt välkomna.

Glad sommar önskar Ålems hembygdsförening!