Industrimuseet

Nu är hösten här med mörker och kyla, men vi har haft en del fina dagar med solsken även i oktober.
Det är en del förändringar på gång i föreningen då industrimuseet i Blomstermåla inte längre kan vara kvar i sina nuvarande lokaler. Styrelsen har haft mycket jobb med att hitta en lösning för att kunna ha kvar museet i någon form. Det har känts viktigt då det just i Blomstermåla har funnits många olika industrier och vi vill kunna fortsätta att visa upp dess historia i vårt museum. Vi har till slut fått tag i andra lokaler och det har beslutats att industrimuseet ska flytta in i en lokal belägen i Folkets hus i Blomstermåla, på baksidan med ingång från parkeringen. Flytten kommer att ske efter nyåret och vi kommer att behöva all hjälp vi kan få då det är en omfattande flytt med många tunga föremål och många föremål som ska packas ner och flyttas. Vi är tacksamma för alla som har möjlighet att hjälpa till på något sätt så att flytten ska gå så smidigt som möjligt.
Nu är det också hög tid att planera inför årets julmarknad som i år infaller söndagen den 11:e december. Julmarknaden är det största evenemang vi har under året och därför behövs det många som hjälper till så att det går att genomföra, vi är tacksamma för alla som har möjlighet att ställa upp. Vi tar även tacksamt emot vinster till vårt lotteri, vi har väl alla grejer hemma som vi egentligen inte behöver eller använder, dessa fungerar utmärkt som vinster i vårt lotteri. Hör av er till vår info-adress i så fall. info@alemshembygdsforening.se
Till sommaren planeras en utställning som ska spegla Pataholms senare historia, i första hand från tidigt 1900-tal och framåt. Vi tänkte att det kan vara roligt att visa upp vad som hänt i Pataholm under den här tiden i form av affärsverksamhet och annat. Vi tar gärna emot info och bilder från den tidsperioden