”Hälsobrunnen”

I år har vårt sommarevenemang sett annorlunda ut, istället för våra vanliga lillelördagar prövade vi i år ett annat koncept. I samarbete med Mönsterås Jazz- och kammarmusikförening visade vi ett musikaliskt lustspel ”Hälsobrunnen” som handlade om två bröder som skulle få igång en kurort som hade ett odrickbart vatten…

I lördags var den tredje och sista föreställningen. Alla tre föreställningar var välbesökta, nästan över förväntan, så vi är mer än nöjda med resultatet av arrangemanget.
Vi hade även en liten utställning i societetssalongen i Harbergska gården där det troligtvis även dracks brunn under den korta period som Pataholm fungerade som brunns- och badort. Vi serverade även ”brunn” under dagarna för föreställningarna. Utställningen om brunnsepoken visas under juli månad.