Dela på facebook
Dela på email
Dela på print

Glad Sommar

Nu är sommaren här och vi får fortsätta agera utifrån Corona-pandemin. Som vi tidigare meddelat är alla sommaraktiviteter inställda. Även Patabygdens samhällsförening har bestämt att inte genomföra sitt traditionsenliga midsommarfirande i Pataholm. Vi vill ändå önska er alla en glad midsommar och en riktigt skön sommar! Om ni beroende på rådande restriktioner inte kan genomföra era planerade semesterresor, så kan vi rekommendera er att njuta av våra fantastiska miljöer, både natur och kultur, som finns i närområdet. Café Förlig Wind i Pataholm kommer dessutom att ha öppet från den 19:e juni fram till mitten av augusti, kl.10.00-17.00. Utveckling av pandemi och förändrade direktiv kan dock komma att påverka öppettiderna. Guidningar av hembygdsgårdarna i Pataholm kan bokas för mindre grupper (se Guidningar).Den 11 juli kl 10.00-13.00 anordnar boende i Patabygden en loppis i Hullgrensgårdens trädgård med mer än 20 st loppisbord, då är alla varmt välkomna att fynda.

Glad sommar önskar!
Ålems Hembygdsförening