Glad sommar

Vi vill önska alla en skön sommar, och samtidigt passa på att påminna er om sommarens evenemang.

Igår genomfördes den första lillelördagen för i år och som också var den första på två år. Det blev en fin kväll där Ingegerd Wessel bjöd på visor från sin gedigna repertoar

Inget av våra evenemang skulle vara möjligt att genomföra utan alla funktionärer som ställer upp. Här ser vi några som bland annat tog hand om kaffeserveringen igår.

De kommande lillelördagarna den 13:e juli uppträder Elisabeth Wall och Ulf Ragnarsson, och den 20:e juli uppträder Mattias Enn.

Om ni missat att besöka keramikutställningen med Boda Fajans i Harbergska gården har ni fortfarande möjlighet att göra det fram till söndag den 10:e juli. Maggie Fredriksson ställer ut egen produktion och nytillverkat gods gjutet i gamla gipsformar från Boda fajansfabrik. Dessa är väl värda att se då Maggie använt en annan lera och andra glasyrer än de ursprungliga föremålen hade.

Söndagen den 10:e juli kommer även Mönsterås Jazz- och kammarmusikförening ha föreställningar på scenen i Hullgrensgårdens trädgård med Skattkammarsånger ur den magiska väskan och Teaterdirektören; Ett komiskt lustspel om operans förutsättningar.
Samtidigt kommer vi i hembygdsföreningen att ha öppna bodar och guidningar i våra hembygdsgårdar.

Söndagen den 31:e juli är det kulturdag i Pataholm med utställning och försäljning av hantverk, musikunderhållning mm samt kaffeservering och lotterier, visning av gårdar och bodarna. Då vi ännu inte vet vilka som kommer att stå för musikunderhållningen kommer vi att lägga ut mer information på vår hemsida senare.