Aktiviteter 2022

Efter två år med restriktioner kommer äntligen mycket att återgå till det ”normala”.

Årsmötet kommer att hållas inomhus i Hullgrensgården där det förutom årsmötesförhandlingar även kommer att finnas servering, lotterier och föreläsning av Manne Dunge om båtsmanskap. Alla är välkomna att delta, det finns möjlighet att teckna medlemskap på plats.

I år planerar vi även att kunna genomföra våra aktiviteter:
-På valborgsmässoafton har vi traditionellt valborgsmässofirande i Pataholm med bland annat vårtal och servering i Hullgrensgården.
-På kristihimmelsfärdsdagen blir det en kulturvandring i Gunnarsmåla.
-Tre ”lillelördagar” kommer också att genomföras. Information om vilka artister som uppträder kommer senare i nyhetsbrev och på hemsidan.
-Söndag 31 juli blir det kulturdag i Pataholm.
-Julmarknaden är planerad till den 11 december.
Vi är glada att äntligen ha möjlighet att erbjuda dessa aktiviteter och hoppas på ett stort deltagande.

Patabygdens samhällsförening kommer att anordna sitt midsommarfirande i år i Hullgrensgårdens trädgård den 24 juni.